Thursday, April 8, 2010

Akiviti memerah otak dan melepas kan tension

suasana kolam yg dingin menyambut aku...

setelah penat seharian di kaki lima berniaga..berjemur di tengah panas..bermandikan peluh..melayan ragam pelanggan..tak salah jika aku berhibur sejenak. Masa berhibur di disko, kelap malam dah berlalu....lama dah.Itu semua tinggal kenangan dan pengalaman, semenjak aku kawin aku beralih kepada hobi yang lebih matang dan lebih pada family. So aku pilih memancing...

rakan sepejuangan...dari.. http://rezdrake.blogspot.com/

Dulu aku tak berminat sgt dgn memancing ini. Acap kali di ajak oleh arwah ayah aku..yang memang kaki pancing...aku turut kan..tapi hanya memerhati jer..banyak ilmu dia yg aku tak dapat..rasa rugi...Minat aku datang setelah pemergian ayah secara mengejut. terasa rindu sangat pada ayah. Semasa aku mengemas barang arwah ayah aku terjumpa barang-barang pancing dia..beberapa batang joran dan satu beg penuh dengan alat-alat memancing. air mata aku berlinang..mengenangkan ayah..kalau lah aku dapat memancing dgn nyer hanya untuk sekali lagi...

rezeki kolam....

Aku mula berjinak dgn dunia pancing...semua nyer aku belajar sendiri..mula-mula aku ke kolam-kolam pancing melihat gelagat pemancing..berkawan dgn mereka..dan bertanya kan tips-tips..mula-mula nya hampa selalu nyer aku balik dgn tangan kosong...terlepas lah..joran rosak lah..mesin rosak lah...mcm2 dugaan. member-member yg asal kaki pancing pun turut membantu..sehinggalah..ikan pertama aku naik hahah siakap..rasa puas masa tarik dan bila ikan dapat di naikkan..ahhh patut lah arwah ayah aku dulu..sukakan nyer..


aksi tarik menarik berlaku.....arkh......feel nyer..

sehingglah sekarang..tapi aku hanya makan ikan air masin...kadang-kadang bila pi pancing ikan air tawar biasa nyer aku sedekah kan pd jiran-jiran and kawan-kawan. sekarang boleh di katakan..skill aku boleh lar...biasa lah dah nama memancing..kadang-kadang ada hasil kadang-kadang kosong..dankadang-kadang lumayan..bak kata mutiara " memancing bagai mencari benda yang hilang"...Rasa rindu pada ayah..terrasa bila pi memancing...

yang aku suka time pancing ni kita leh banyak berfikir...dan lepas kan tension ....
insyaallah..aku akan muat kat port-port kolam pancing yang menarik....
ada pics sikit layanz...



timbang hasil tangkapan..



Yang ini ver. pancing udang galah...nanti aku ceritakan...layan pics dulu kasi stim...


hasil tangkapan 802.6 gram (32 ekor)
yang hidup aku bela dalam quarium..ada 6 ekor..

yang ni paling besar..aku bagi nama BOB...


3 comments:

  1. perghh memang hari tu layan.. insyallah nanti kita join lagi.. jgn bersedih bro.. walaupun arwah ayah ko takde lagi.. tapi sure dia tersenyum tengok ko bahagia sekarang.. dapat ikan waktu pancing.. musti dia suka. Aku teringin laa nak beli aquarium letak dlm rumah aku.. mahal tak nak setup satu..?

    ReplyDelete
  2. murah jer...nanti aku nak beli stock kita cari kat chowkit..aku ada 1 tmpat . nak ikut..noq aquarium ada design baru...syokk....oo..nak tido layan tgk ikan n udang berenang...rasa tenang jer..beli yg kecik jer cukup...

    ReplyDelete
  3. salam bro, saya pon minat mancing jugak, seronok dpt info & tngok hasil bro 2 org... layan... (p/s: slalu singgah blog rezdrake)

    ReplyDelete