Sunday, January 25, 2009

Bab 2 balada perniaga jalanan (BPJ) (ida)

.sambil aku menahan sebak di dada.
sebelum tu ida mengabdikan lagu Ziana Zain (tiada Jodoh antara kita) ..adussssh....gila lah senikata dia memang betulbetul kena tang hidung aku.

perkenalan aku dengan ida secara tidak sengaja, kebetulan kami satu sekolah dan satu tempat kerja. aku sebagai penyelia bertangungjawab memberi tunjuk ajar kepadanya..
percintaan yg berlanjutan selama 5 tahun setelah aku berhijrah kerja ker kuala lumpur sebagai kerani am di sebuah syarikat insurans. tetapi jodoh kami tiada..atas desakan keluarga dan keadaan aku yg belum bersedia untuk mendirikan rumah tangga...terputus lah satu ikatan.
lama jugak aku jadi gila, bodoh, miong, apa jer lah...mana tak nyer 5 tahun kehulu-kelihir bersama-sama, gi kerja sama, balik kerja sama...membonceng moto yamaha ss aku..ada saja aktiviti kami...tgk wayang, gi makan, tiba-tiba semua tu takda..kerana ida berkahwin atas pilihan keluarga..

hati aku benar-benar hancus...mcm lampu kalimantang jatuh bersepai...aku sempat bertemu ida sehari sebelum pernikahanya..kata-kata terakhir yg aku masih ingat "maafkan ida bang..bukan niat ida atas semua ni, maafkan ida "sambil air mata nya jatuh mencurah-curah..
aku pasrah...takpa ida abg ok..anggap lah takdir..sambil aku menahan sebak di dada.
sebelum tu ida mengabdikan lagu Ziana Zain (tiada Jodoh antara kita) ..adussssh....gila lah senikata dia memang betulbetul kena tang hidung aku. langkah aku longlai..balik rumah aku tak tahan lagi....HUWAAAAAAAAAAAAA.......habis banjir bilik aku....hampir 2 tahun aku terkenang kan ida..mana tak nyer dah diia duduk sebelah kawasan taman perumahan aku..hampir hari-hari aku ternampak dia dgn husband dia....huwaaaaaaaaaa.........gila lah .

setelah 2 tahun aku mula menyesuaikan diri....di sini lah bermula episod kelam dalam hidup ku...


sila lah komen

2 comments:

  1. wa...mmg tragis betul nie...
    kalo aku kan...
    kalo aku kan...
    err..aku kan....

    aku pegi main game....ala...yang masuk token 1 hengget......pilih lagu yang best..
    dan lompat2x atas mesin tue...

    dah macam beruk kena belacan aje aku menari..ha3x..

    ReplyDelete
  2. hahaha MOF...betul tuu aku ada buat jugak..
    gi main game..tapi fithing game lah masa tuu takder lagi game lompat-2 tuu...
    tapi ni semua pengalaman..yertak klu semua smooths jer...sekali terkena kita tak tahu nak buat apa...apa-2 pun semua tuu dah lepas.skrg aku dah anak 1 pun

    ReplyDelete