Tuesday, April 13, 2010

Seminit jer mummy.....

tawa riang nyer buat dady cair....

Hari ni aku berniaga sorang...customer pun ramai gak..Bz..aku 1 hari..hujan lebat pulak di cyberjaya...nasib baik dah well prepared. masa nak balik..ada sarang kerengger pulak jatuh atas keta..habis aku di gigit nyer..habis satu keta aku sembur penyembur serangga.

ingat malam nanti aku nak balik melaka tengok anak buah baru aku...tapi rasa letih sangat ..ahh tangguh esok ler..bawak family bahaya klu memandu mengantuk..

sampai rumah aku di sambut wife dan jeritan anak perempuan aku Nazurah. Aik ? kenapa blom mandi ni kakak? gi mandi? . Ahh.. jom mandi kakak...mummy buat buih nak tak? jom..lantas anak aku tersenyum dan berkata.".jap lah mummy, seminit jer mummy..seminit jer.." Aku dan naja berpandangan dan tegelak besar. Tah mana dia belajar tah cakap macam tuu...umur baru nak masuk 3 tahun..tapi bijak bercakap..dan dia faham apa yg di katakan. Itu lah rezeki kurnia dari allah...anak aku cerdik. Ramai yg puji dengan kepetahan dia bercakap. aku dan isteri juga selalu ajak dia berbual. bual kosong jer tanya jer apa-apa. dan selalu bukak kan TV rancangan untuk budak kecil. Paling seronok..dia suka tom-tom bak, macam-macam aznil dan Mr Bean.

ada satu lagi soalan spontan yg buat aku tergelak, Masa tengok program baby di astro..tiba tiba 1 soalan dari anak aku.."mummy dady..kakak nak baby..." errkk...aku dan naja terkedu..

Seronok dan indah nyer hidup semenjak kehadiran nyer. Thanks nazurah...dady sayang kakak....

*teringgin nak bawak nazurah tengok rancangan macam-macam aznil Live....

1 comment: