Thursday, June 3, 2010

anniversary ker 4 tahun....




smile......smile....and rileks lah bro...

Assalamulaikum dan slmt sejahtera. hai jumpa semula geng2 blog. lama jugak aku rileks dari blogging ni sbb kemaruk dgn FB, hehehehe...dapat jmpa geng-geng sekolah lama..seronok lah.

6 June genap 4 tahun usia perkahwinan aku. walaupun masih muda, tapi pelbagai rintangan aku dah tempuh bersama isteri aku...alhamdulillah semuanya berjalan lancar. Biasa lah " sedang kan lidah lagi kan tergigit ni pula suami ister. gaduh kecik2 tuu....biasa..lagi tambah sayang. cuma kena ada tolak ansur, yg lelaki jgn Ego sgt, dan yg isteri jgn cemburu sgt.

Kali ni aku bawak family jalan di genting, seronok jugak dah lama tak gi sana. Perjalanan dgn kereta separuh jer lepas tu ambik kabel car di awana sbb skyway genting tutup pulak untuk maintenance. Seronok tgk anak yg semakin membesar, rasa cepat sgt masa berlalu.
Walaupun aku hanya menjalan kan perniagaan kecik-kecilan...tapi alhamdulillah ada rezeki dari nyer cukup untuk makan minum, belanja, bil dan simpanan.

Perniagaan aku juga semakin berkembang, kini pelbagai produk baru aku tambah. tapi liku nyer tetap ada. Baru-baru ni tah macam mana aku naik marah setelah 3 tahun tersimpan. Ni semua kes peniaga tiru barang, berniaga mcm dia sorang nak untung, kes-kes yg kalau aku cerita pun korang geram. tapi aku masih dapat kawal lagi emosi....dan anggap ni semua dugaan. Aku sahut dgn beberapa idea baru untuk berniaga. nanti aku citer untuk produk ni yea. buat apa nak senak kepala pikir pasal org mcm ni..baik aku simpan untuk idea2 baru.

So sesipa yg nak berniaga terus kan tapi beretika lah sikit. jangan lah potong barang dan harga kawan2.....tikam belakang. memang ini semua saingan. tapi ingat jika anda mula kan perang harga atau barang siap sedia org lain juga akan balas serangan anda heheheheh u start the war and u will suffer.!!!!!! JUST BRING IT SUCKER....!!!!

No comments:

Post a Comment