Thursday, June 3, 2010

Idea Idea Idea brg baru arkhhhh!!! ponin kepalo..


Tengah aku menyedut asap musibat (rokok) ke kerongkong lalu ke dada aku...aku dok memikirkan apa next plan aku nak jual. Almaklum lah.. sekejap jer kita ada idea baru org dah cilok...baikk...punya cilok..Aku dok imbas balik masa aku umur awal 20an dulu...apa yg aku suka sampai sekarang masih ada lagi. Dari sebatang rokok..masuk 2 btg..siap dgn nescafe O lagi di hidang oleh isteri ter cinta. Aku dok mengemas sikit kotak dari barang aku masa bujang dulu...perh..ada lah dalam 4-5 kotak.

Tiba-tiba aku terpandang satu barang. aku dok belek-belek...cantik lagi.. Passion aku mula terangsang!!! mata aku tertumpu pada satu arah. Haaa...herppp....bukan itu lah ingat Biru jer korang ni. Sebenar nyer tangan aku memegang satu beg yang penuh dengan Model Kits aku...masih tersimpan elok. Bagi yg tak tahu..Model Kits ni kira Big Boy Toys. sbb harga dia mahal...Model kits yg aku simpan robot2 GUNDAM dan Jet-jet pejuang. Aku mula terfikir...ini minat aku ...dan aku ada knowledge pasal benda ni...tak salah jika aku jadikan produk baru aku...yessssssss....... setelah 3 bth rokok..NeF O dan sedikit peluh aku dapat idea baru...Aku nk jual Set2 Model Kits. dan kali ni aku nak buat di jalanan dan Online...hehehe nak tgk tak barang nyer....tunggu,

begini lah jadi peniaga,kita kena peka dan sentiasa mencari idea2 baru untuk maju kan perniagaan. Supaya barang kita tak luput dek maso....

No comments:

Post a Comment